>
Muzej motocikala Dubrovnik Indian
Poljana Paska Miličevića 4, 20000 Dubrovnik
Muzej motocikala Dubrovnik Indian
1_002 2_002 3_002 4_002 5_002 6_002 7_002 8_002 9_002 screenshot_3
Nešto potpuno drukčije nevezano za bogatu povijest Dubrovnika je otvoreno od kolovoza 2023. godine a zove se Muzej motocikala Dubrovnik Indian. Zgrada starog samostana Svete Klare sada je dom zbirke od 29 motocikala iz razdoblja od 1904. do 1970. godine.
Prije više od 40 godina jedan kolekcionar iz Slovenije počeo se zanimati za američke motocikle, a posebno za Indiane. Svojim putovanjima, kupnjom na aukcijama i razmjenama razvio je veliku zbirku indijskih motocikala na kojima je radio i restaurirao ih je s prijateljima i kolegama entuzijastima. Nije iznenađujuće da se njegov skladišni prostor na kraju popunio i prije 3 godine odlučio je da je muzej rješenje. Dubrovnik je odabran jer povijest i obalni položaj grada privlače brojne posjetitelje.
Najraniji motocikl na izložbi je Indian Hedstrom Single Camelback iz 1904., a prvi su se proizvodili od 1901. nadalje, godine kad je osnovana tvrtka Indian Motocycle (bez 'r' u riječi) u Springfieldu, Massachusetts. Nazvan je Camelback jer se spremnik za gorivo od jednog galona nalazi iznad stražnjeg kotača, a hrani jednocilindrični motor od 213 ccm koji daje najveću brzinu od 40 km/h.
Pedale, tanki lanac i uspravni upravljač dokaz su da su dvojica osnivača indijske motociklističke tvrtke, George Hendee i Oscar Hedstrom, prije bili biciklistički trkači i graditelji.
Rijedak indijski Hedstrom Single Belt Drive iz 1911. pokazuje kako su se motocikli počeli razvijati i ima dizajn robne marke tvrtke za prednju vilicu s lisnatom oprugom kao i magnetsko paljenje. Smatra se da je ovaj primjer jedan od samo 2 ili 3 preostala.
Dalje je dramatičan prikaz utrkivanja na dasci koje je pomoglo uspostaviti reputaciju Indijanaca za utrke. Pozadinska fotografija je s Motodroma u Oaklandu 1912. i prikazuje nagnuti drveni oval, temeljen na biciklističkim velodromima, koji su postali popularan oblik motosporta 1910-ih. Indian Powerplus Racer iz 1919. jedan je od rijetkih originalnih motocikala koji su preživjeli jer su se mnogi sudarili. S najvećom brzinom od 99 mph (159 km/h) četverotaktnog v-twin motora od 1000 ccm, jednobrzinskim prijenosom i bez kočnica, možda je iznenađujuće da je ovaj primjerak uspio!
Harley Davidson Peashooter Racer Model S iz 1926. također na zaslonu staze predstavlja veliko rivalstvo između 2 proizvođača. Ovo je jedini motocikl u muzeju koji nije Indian, napravljen je za utrke u novoj klasi od 350cc od 1925. nadalje. Kako se popularnost gusjenica za dasku smanjivala i utrke na ravnim stazama preuzimale primat, Peashooter, tako nazvan zbog staccato zvuka ispuha, dalje je razvijen što je dovelo do uspjeha Harleyja u utrkama 1930-ih.
U muzeju ima još mnogo toga zanimljivog: bicikli iz Drugog svjetskog rata, jer su ih Indijanci proizvodili za američku vojsku; neobičan mini Papoose "Corgi" razvijen za upotrebu od strane padobranaca; Bob Stark Custom Blue Rainbow Four iz 1940.; varijante dobro poznatog indijskog izviđača; i nerestaurirani Indian Little Twin iz 1918.
Muzej je jednostavno pronaći kada krenete prema Gradu, zajedno s mnogim drugim posjetiteljima, prođite kroz glavna vrata od Pila, skrenite desno slijedite znakove za "Hard Rock Café") i vidjet ćete znakove za muzej.

Adresa: Poljana Paska Miličevića 4, 20000 Dubrovnik 

Više informacija o muzeju na sljedećem LINKU

Pozdrav dragi posjetitelju!

Ocjeni svoj boravak u Dubrovniku.

Započni anketu
Knez2