>
CASH OR CARD? - Indira Martina Morre i Pero Mrnarević
Datum od:
15.07.2022
Galerija Flora i Medijateka Flora 21.00sati
CASH OR CARD? - Indira Martina Morre i Pero Mrnarević
Umjetnici se bave globalnom problematikom politike svijeta kapitalizma koja je porobila čovjeka i svela ga na ovisnosti. One se tiču novca kojim je ljudsko biće vezano za sistem, bankovne mreže i strukture.
Izravno se upućuje na sliku svijeta u kojoj se događa ništavnost vrijednosti. Novac postaje dovoljan sam sebi i životu daje savršen smisao.
Zastrašujuće, tužno, strahotno i nadasve _ mračno. Autori progovaraju o dokidanju temeljne slobode ljudskog bića razmatrajući globalnu traumu.
Suvremena hrvatsko-američka umjetnica Indira Martina Morre u seriji Wallet: Desire preslikava razne kartice koje nisu upotrebljene već se one uspostavljaju kao ready-made postajući osnova likovnog izričaja kojim se precizira ozbiljna kritika profinjenom gestom. Diskurs se odnosi na život u kojemu se upotrebaljavaju kartice u svrhu takozvanog lagodnijeg bivstvovanja. One su umjetnici neprestano (nakon rastave) stizale od banki s pismima u kojima se nude opasna lažna obećanja. Morre minimalno intervenira u tekst radeći tako potpunu inverziju smisla. Riječ je o pozivu promatrača koji može kupiti (u svrhu općeg dobra _ finaciranje umjetnosti) oslikano djelo i koji mora biti upozoren na prevaru. On ispunja obrazac te postaje vlasnik kartice na kojoj npr. vidimo minijaturnu sliku oka žene s Gauguinove slike koja se uspostavlja pored slike ratnika originalne podloge. Kartice se uprizoruju kao isključivanje rasipanja novca, uključuju kolekcionarstvo arta i art u novčaniku.
Nema bolnog robovanja već kvalitetnog ulaganja u umjetnost _ zonu slobode i isitine.


Morre kartice oslikava apstraktnim mrežama i znakovljem koje proizlazi iz kompjuterske tehnologije. Progovara o ukidanju sumraka. Kreira kadrove raspršenosti ili stroge poredanosti oznaka, ključnih motiva, kojima se beskraj navodi. Nježno i tiho se izrađuju mreže koje su opasno oružje u psihologiji kao simbol kompleksâ koji sputavaju unutrašnji i vanjski život i koje je teško razmrsiti i razvezati. Tu se one tvore kao rastvoreniprostor. Mreža, koja se smatra svetim predmetom, u svim je simboličkim prikazima služilakao prenosnik pri ostvarenju neke duhovne snage.1Autorica na karticama radi kartografije u kojima su simboli zvijezda, neurona,imaginacije, unutranjih kretanja i dr. Umjetno stvoreni svijet postaje metafizički svijet.U njemu se rastvara rušenje granica koje sputavaju istinu. Morre je inspirirana smrćuzbilje unutar koje i onkraj koje tvori plemenite zapise. Ironizira se profinjeno i tihobirokracija.Unutarnja struktura likovnih i semiotičkih aspekata ukazuje na bitnu izmjenu kontekstapredmeta čime se mijenja njegov značenjski i vrijednosni sustav. Konceptualni rad zasnivase na filozofskoj i ideološkoj raspravi. Događa se sistem perceptivnih uvjeta kojirezultira istraživanje pojedinca koji je sveden na broj, na onoga kojega je lakoprevariti, na onoga kojemu se obećaje itd. Morre promišlja inertekstualne i moralnedimenzije umjetnosti.Otkriva se općost, značenje i povijesni horizont civilizacije kojoj svjedočimo.

Izložba se može pogledati do 1. kolovoza svaki dan od 10 do 13 sati, te od 18 do 21 sat.
Izložba se može pogledati i u ostalim terminima ako su vrata Florinog doma otvorena,
te najavom na mail  [email protected].

Program Medijateke Flora ostvaruje  se uz financijsku potporu Grada Dubrovnika i Ministarstva kulture i medija RH, kojima ovom prilikom zahvaljujemo.



Pozdrav dragi posjetitelju!

Ocjeni svoj boravak u Dubrovniku.

Započni anketu
Knez2