>
Izložba "SIM-TAM" - Tomislav Hršak
Datum od:
21.09.2019
19.00 h, Galerija Flora
Izložba
Hrvatsko društvo likovnih umjetnika Dubrovnik i Galerija Flora sa zadovoljstvom Vas pozivaju na otvorenje izložbe Tomislava Hršaka SIM-TAM 21. rujna 2019. u 19 h sati u Galeriji Flora. Izložba se može pogledati do 03. listopada svaki dan od 17 do 21 sati.

Kako slike lete pred očima dok se razmišlja o trenutku prije ovog, onom prije njega, onom negdje tamo dok su ruke bile nježnije, onom moru, onim očima. Sunce treperi, oči se sklapaju. Zima je, prijateljev osmijeh. Treptaj. Sjena, pokret u travi, treptaj, još jedan komad gipsa, treptaj i opet bljesak i opet treptaj. Vrijeme je elementarno, bijesno biće koje izjeda proživljeno, modificira tjelesno i ne dopušta popravke. Struje filozofskog promišljanja o prirodi vremena razmatraju ga, s jedne strane, kao dijelom stvarne i fundamentalne strukture svemira i dimenziju neovisno od događaja koji se u njemu rađaju i odumiru. Prema drugom pak stajalištu ono je samo dio čovjekovog intelektualnog aparata, način na koji ljudska svijest percipira i tumači događaje i intervale koji ih odjeljuju. No iako strijela vremena nesumnjivo i nesmiljeno hita pravocrtno, mehanika ljudskog sjećanja prelomljenog kroz prizme emocije i zaborava više je nalik na petlju trenutaka, bljeskova povezanih otkucajima, ljudima (stranim i bliskim) te zbirom kretnji i materije. U multimedijalnoj instalaciji Sim-Tam Tomislav Hršak kroz video bljeskove i predmete postavljene u prostoru promišlja vlastito vrijeme u izdvojenim trenucima i preklapanjima stvarnosti i sjećanja putem interpretacije prirode ljudske psihe i prorade o njezinoj percepciji života koji teče. Instalacija je sačinjena od video rada čiji su fragmenti snimani mobitelom kroz period od osam godina te uklopljeni u niz umjetniku bitnih trenutakazapažanja, povezanih u snovoliku cjelinu koju prekidaju crnine, evocirajući treptaje očiju koje se tromo zatvaraju te omeđuju jedno sjećanje od drugoga. Hršak nelinearnim slijedom niže trenutke proživljene stvarnosti koja se čini sve samo ne stvarnom, oni su sneni, usporeni, razloženi fragmenti sjećanja pokrenuti satnim mehanizmom emocije, koji se nižu i prepliću u prostorno-vremenskom diskontinuitetu. U gotovo posve monokromnom prikazu iz zapinjućih kadrova izranjaju ljudska bića prepuna života u trenucima u kojima su uhvaćeni, vrtložne mice, tople oči voljenih bića, sat koji kuca, stranci na ulici i snijeg u krošnjama, u trenucima apstraktni u svojoj pojavnosti, a u drugim toliko jasni, sjetni i kontemplativni. U tom vrtložnom kretanju snenih sekvenci središte je kruga i nepokretni aspekt cikličkog vremena, lajtmotiv palme, kao svjedoka i božice koja stoji iznutra i izvana te u svom postojanju jednostavno jest. Hršak palmu izdvaja iz konteksta njezinog uvriježenog značenja te ju razmatra kao motiv njegovog osobnog simboličkog leksikona u kojem ona postaje ženom, predodžbom ljubavi u umjetnikovom životu prisutne kao sjećanje u videu i biljke kroz čije se granje i nitasto lišće lome zrake video projekcije. Uz palmu kao dominantnu materiju u prostoru, Hršak preplitanjem sjena objekata „izvađenih" iz videa i postavljenih kao prepreke projekciji preklapa elemente singulariteta trenutka u stvarnom vremenu s onima iz prošlosti, tako preplićući realno i interpretaciju u cjelinu spojenu vremenom koje teče i kruži. Kretanje je zajedničkih i individualnih vremena možda pravocrtno u načinu na kojem prelazi iz jednog trenutka u onaj drugi, ali ono postaje kružno i vječno u trenutku kada ga učinimo svojim, čim se upiše u razvojnu krivulju između početka i završetka, između onoga sad i onoga negdje tamo.

—Marija Kamber
TOMISLAV HRŠAK rođen je 10. lipnja 1992. godine u Zagrebu. Diplomirao je kiparstvo na Nastavničkom odsjeku Akademije likovnih umjetnosti Sveučilišta u Zagrebu 2017. godine. Član je udruge Hrvatsko društvo likovnih umjetnika. Odabrane grupne izložbe : 13. trijenale hrvatskoga kiparstva, Gliptoteka HAZU, Zagreb; 34. Salon mladih, Panoptikon, Dom HDLU, Zagreb; Samostalne izložbe: 2019.; Suzbijenost u nejasnoći, Galerija Zilik, Karlovac; 2018.; Života, Galerija Šira, Zagreb; Drugo središte okolnosti, Galerija Bačva, Zagreb; Tirkizna upregnutost, Državni arhiv u Zagrebu, Zagreb; 2017.; Privremeno, Galerija VN, Zagreb; Središte okolnosti, Francuski paviljon, SC, Zagreb; Siti Kapa Rano Sata Šoja, Garaža Kamba, Zagreb.

Pozdrav dragi posjetitelju!

Ocjeni svoj boravak u Dubrovniku.

Započni anketu
Knez2