>
  • Vijesti
Rekordni turistički rezultati - Dubrovnik je živ i sadržajan grad s kvalitetnim proizvodom
Datum od:
02.01.2017
Turistički rezultati ostvareni u 2016. godini bili se tema konferencije za novinare održane u ponedjeljak u prostorijama Turističke zajednice grada Dubrovnika.
Rekordni turistički rezultati - Dubrovnik je živ i sadržajan grad s kvalitetnim proizvodom
slika_zaslona_20170102_u_190950 slika_zaslona_20170102_u_190926 slika_zaslona_20170102_u_190858 slika_zaslona_20170102_u_190839 slika_zaslona_20170102_u_190824 slika_zaslona_20170102_u_190802 slika_zaslona_20170102_u_190741 slika_zaslona_20170102_u_190719 slika_zaslona_20170102_u_190654 slika_zaslona_20170102_u_190636
Direktorica TZGD-a Romana Vlašić predstavila je turističke rezultate ostvarene u prosincu, ali i tijekom cijele 2016. godine. Tom prilikom kazala kako je Novu godinu u Dubrovniku dočekalo 4.838 gostiju što je 9 posto više nego što ih je registrirano za doček 2016. godine. Najbrojniji su bili domaći gosti, gosti iz BiH, Slovenije, Portugala, Albanije, SAD-a, Austrije, Italije, Španjolske i Njemačke. Osim toga, izvanredni rezultati zabilježeni su i u prosincu 2016. godine. U brojkama to je 18.154 dolaska turista ili 26 posto više nego u istom periodu prethodne godine te 43.399 noćenja, odnosno 27 posto više nego u prosincu lani.

-„Turistička sezona u Dubrovniku se širi, a potaknuti rezultatima i uz niz priznanja približavamo se našem cilju - sezoni od 365 dana“, rekla je Vlašić. Podsjetila je na brojne promidžbene aktivnosti i projekte Turističke zajednice grada Dubrovnika poput izrazito uspješnog trećeg izdanja Good Food Festivala i višestruko nagrađivanog filma „Dubrovnik And Time“.

Gradonačelnik Andro Vlahušić rekao je kako se impresivni turistički rezultati kriju prije svega u kvalitetnom turističkom proizvodu, brendiranju Dubrovnika kao poželjne i sadržajne cjelogodišnje destinacije. -„Nisu toliko važni ni novi letovi, ni kampanje, nego proizvod. Možete pogledati turističke rezultate u Dubrovniku za siječanj, veljaču, ožujak i studeni u zadnje tri godine, sa i bez Zimskog festivala, sa i bez filmova, i vidjet ćete da su Zimski festival i snimanje filmova u Dubrovniku donijeli porast. Nemamo Pelješkog mosta, nemamo autoceste do Dubrovnika. Ali imamo živi grad i imamo proizvod. Ljudi ne dolaze u grad samo zato što je neki hotel otvoren ili zato što imamo novu zračnu luku. Ljudi dolaze ako postoji proizvod,“ kazao je. 

Gradonačelnik je potom usporedio rezultate Dubrovnika, Rovinja i Poreča prethodne i 2008. godine, kada je nastupila recesija. U Poreču je 2008. godine ostvareno preko 2.700.000 noćenja, a prošle preko 3.100.000. Za osam godina su porasli za 400 tisuća. Rovinj je 2008. godine imao oko 2.600.000 noćenja, a 2016. oko 3.400.000. Dakle, porasli su za 900 tisuća. Dubrovnik je 2008. godine zabilježio preko 1.700.000 noćenja u odnosu na preko 3.700.000 noćenja u 2016. godini.

–„Kako je to jedan grad u osam godina ostvario gotovo dva milijuna noćenja više?“, zapitao se gradonačelnik te zaključio: „Infrastruktura nije važna, Dubrovnik je postao živi grad. Nekoć smo bili najdosadniji grad u regiji, a samo u prosincu je bilo 20-ak koncerata. Više je prošli mjesec bilo koncerata u Gradu nego od 2004. do 2008. godine zajedno, i to besplatnih koncerata otvorenom.“

Najavio je i planove za 2017. godinu. Brojčano, predviđanja su realna , to znači 1.1 milijun dolazaka i 4 milijuna noćenja. U Dubrovniku tijekom zime u prosjeku boravi između 1.600 i 17.000 ljudi dnevno, kazao je Vlahušić, a cilj je tu brojku povećati na dvije tisuće, odnosno četiri tisuće vikendom kada će Dubrovnik s pravom moći nositi ime grada za sva godišnja doba. Kazao je kako će se 4. Zimski festival definirati već krajem siječnja te da je u suradnji s velikom svjetskom zabavnom kompanijom i hotelskom kućom cilj imati poseban program i za Dubrovački zimski festival te napose za doček Nove godine uz inozemnog glazbenog izvođača.

Više informacija:

Prema zaprimljenim prijavama i odjavama turista kroz sustav eVisitor, u Dubrovniku je Novu 2017. godinu dočekalo 4838 gostiju, što je 9 % više nego za Doček 2016.godine. Prema strukturi gostiju najviše je bilo domaćih gostiju, te gostiju iz Bosne i Hercegovine, Slovenije, Portugala, Albanije, SAD-a, Austrije, Italije, Španjolske i Njemačke.

Treći po redu Dubrovački zimski festival izuzetno uspješnim pokazuju i turistički rezultati za prosinac 2016.godine, kada je Dubrovnik ostvario 18154 dolazaka turista, (26 % više nego prethodne godine), te  43399 noćenja (27 % više nego 2015.g.). U prosincu je najviše gostiju bilo iz Hrvatske, Bosne i Hercegovine, Albanije, SAD-a, Koreje, Slovenije, Ujedinjenog Kraljevstva, Španjolske, Japana i Portugala.

Prema statističkim podacima Turističke zajednice grada Dubrovnika, Dubrovnik je u 2016.godini postigao rekordne turističke rezultate. Od 1. siječnja do 31.prosinca 2016. godine u Dubrovniku je ostvareno 1.013.030 dolazaka, što čini ukupno 12 % više dolazaka nego 2015. godine. Tijekom 2016. godine ostvareno je 3.481.513 noćenja, što čini porast od 13 % u odnosu na 2015. godinu.

Top–listu država iz kojih su 2016. godine turisti dolazili u Dubrovnik predvode već tradicionalno gosti iz Ujedinjenog Kraljevstva, Njemačke, SAD-a, Francuske, Hrvatske, Španjolske, Švedske, Finske, Australije i Italije.

U sustav eVisitor nije uključena nautika u 2016.g., koja od 1.siječnja do 31.prosinca 2016. bilježi 23 372 dolazaka (13 % manje nego 2015. godine) i 230 902 noćenja (5 % više nego 2015.godine).

Sveukupan broj dolazaka od 1.siječnja do 31.prosinca 2016. uključujući i nautiku  je 1 036 402, a broj noćenja 3 712 415.

Pozdrav dragi posjetitelju!

Ocjeni svoj boravak u Dubrovniku.

Započni anketu
Knez2