>
M. Držić: Grižula
Datum od:
24.08.2020
Park Gradac 21.30 sati
M. Držić: Grižula
U sklopu projekta Future Epics sufinancirano sredstvima programa Europske unije Kreativna Europa

Festivalski dramski ansambl
Marin Držić: Grižula
Redatelji: Saša Božić i Petra Hrašćanec

Scenografija i kostimografija: Zdravka Ivandija – Kirigin

Majstor svjetla: Martin Šatović

Glazba: Nenad Sinkauz

Inspicijent: Roko Grbin

Suradnik za jezik: Maro Martinović

Grižula: Ozren Grabarić

Omakala: Nataša Dangubić

Vukosava: Perica Martinović

Staniša: Branimir Vidić

Plakir: Boris Barukčić

te studenti glume i plesa Akademije dramske umjetnosti Sveučilišta u Zagrebu:

Iva Jerković, Anica Kontić, Lana Meniga, Dea Presečki, Danijela Evđenić, Viktorija Bubalo, Lucija Alfier, Kristijan Potočki, Leon Dubroja

Grižula Marina Držića, komedija je koja samo dijelom pripada pastoralnoj tradiciji, ponajprije po jednoj skupini mitoloških likova i zapletu u tom dijelu priče. Ono pak što je Držić otpočeo u Tireni – ulazak oštroumnih dubrovačkih vlaha u arkadijski svijet – u Grižuli je postalo pravilo. Redateljski koncept aktivira prostor Grižule kao prostor zarobljenosti, on ne pruža utočište onima koji teže za skladom, čistoćom i ljepotom, nego postaje mjesto nespokoja i opreza – vile se boje Kupida, Plakir se boji vila, Gruba se boji da će baš tu izgubiti Dragića, Dragić u tom prostoru gubi sebe, Omakala bježeći od jednoga zla upada u drugo, Grižula biva ismijan i zasužnjen.

Za Grižulu je posebno bitna igra zaljubljenih parova, nalik onoj iz Sna ljetne noći. Ovu igru zaljubljenih parova koji se traže u začaranom krugu, a koju ćemo naći i u majskim igrama i u komedijama, Držić je protkao mišlju koju kao moralnu pouku i opomenu upućuje svojoj publici: kad obični ljudi prijeđu granice koje su im kao ljudima određene i dođu u dodir s nadnaravnim vilinskim svijetom, oni postaju komični i žrtve nemira i nesporazuma. Kombinirajući konvencionalne motive karakteristične za mitološko-alegorijsku dramu, rasterećujući likove vlaha karikaturalnih crta i gruboga humora, individualizirajući ih, uplećući u dramsku fabulu teme iz dubrovačke stvarnosti, kritički se relacionirajući spram nje, Držić je Grižulu opskrbio smislovima koja djela slične generičke pripadnosti nemaju. Parodirajući temu idiličnog svijeta u kojem nobili pastiri vječno tragaju za vilama, kroz tri naoko sporedne nevilinske priče oblikovao je misao o neskladu između žuđenoga i mogućega, ideala i stvarnosti, onoga što želimo i što možemo dobiti, pokazujući da se sreća ne nalazi u arkadijskom imaginariju i traganju za vilom (žuđena vrijednost), nego u stvarnosti koju živimo. Stoga aktualnost Grižule nije u alegorijskoj glorifikaciji braka, nego u implicitnoj priči o ljubavi koju ne treba tražiti onkraj poznatog i dostupnog. Ta vječita ljudska potraga za ljubavlju u novom čitanju Saše Božića i Petre Hrašćanec bit će iščitana kao studija lokalnog mentaliteta, te će kroz nju biti protkani motivi dubrovačkih narodnih napjeva, pjesama i plesova.

Posebnost projekta je da osim značajnih imena hrvatskog kazališta u njemu sudjeluju studenti glume završnih godina ADU, koji će proći kroz proces radionica/audicije te kroz rad sa glumcima i redateljima svladati jezik Držićevih djela te se upoznati sa širom slikom dubrovačke starije književnosti.

Pozdrav dragi posjetitelju!

Ocjeni svoj boravak u Dubrovniku.

Započni anketu
Knez2